Wednesday, December 12, 2012

12.12.12.

sedih. kecewa. down sangat2. mood tak menentu. tp cuba sedaya upaya supaya semuanya nampak ok di mata orang lain, supaya tak terkesan kesedihan saya di mata orang lain.

sedang saya termenung melayan sedih saya, tiba-tiba saya menerima sms dari one of my frens, his wife keguguran. itu berita yang lebih sedih menyayat hati kan berbanding cerita saya.

apalah sangat sedih saya berbanding kisah-kisah dan dugaan-dugaan kawan-kawan lain yang lagi besar. rasa kecil je diri sebab sedihkan hal yang kecil.

ujian yang Dia berikan pada saya hanya sedikit dan kecil tapi hati ni da tak dapat menahan. bagaimana kalo saya menerima ujian yang lebih besar. semua ni buat saya muhasabah diri sendiri. saya sedang melayan sedih dan tiba-tiba menerima berita yang lebih sedih, mungkin ni tandanya Dia nak tunjukkan pada saya bahawa saya tak perlu nak bersedih pada hal yang tak sepatutnya. let go and move on.

Allah Maha Mengetahui. Allah tahu apa yang terbaik untuk hambaNya. Semoga saya dan kita semua dapat menempuhi ujian dariNya dan menjadi lebih baik, lebih tabah, lebih redha dari hari semalam. in shaa Allah.

semoga faiq dan sheda tabah menerima ketentuanNya. kita hanya merancang tapi Dia yang menentukan.

*cerita keluar tajuk!*

No comments:

Post a Comment